Strona 1 z 14 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 136

Temat: Demontaż zaworów głowicy [AR 156]

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie Demontaż zaworów głowicy [AR 156]

    Moje uszanowanie koleżankom i kolegom Alfisti.

    Dzisiaj dręczy mnie pytanie: jak zdemontować zawory z głowicy. Czy jest jakiś sprawdzony domowy sposób np: ścisk stolarski + tuleja? Kupiłem dzisiaj głowicę, która w dwóch komorach spalania cieknie, dwie pozostałe idealne - zero przecieków. Niemniej jednak chciałbym doszlifować wszystkie zawory oraz wymienić ich uszczelniacze, ewentualnie kupić nowe zawory i dotrzeć je w gniazdach (opcja druga).

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Z zaworami się uporałem, gniazda szklanek nienaruszone. Dwa uszczelniacze były pęknięte. Teraz myślę jak pozbyć się starych uszczelniaczy zaworowych :/ i założyć nowe. Poniżej przedstawiam kilka fotek (wszystko pstrykam na wszelki wypadek).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_100444.jpg
Wyświetleń:	1387
Rozmiar:	88.9 KB
ID:	85799 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_100451.jpg
Wyświetleń:	593
Rozmiar:	82.9 KB
ID:	85800 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_100537.jpg
Wyświetleń:	782
Rozmiar:	109.2 KB
ID:	85801 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_110357.jpg
Wyświetleń:	538
Rozmiar:	96.3 KB
ID:	85802 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_110401.jpg
Wyświetleń:	595
Rozmiar:	95.1 KB
ID:	85803 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_110409.jpg
Wyświetleń:	546
Rozmiar:	86.1 KB
ID:	85804 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_120532.jpg
Wyświetleń:	675
Rozmiar:	67.6 KB
ID:	85805 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_120540.jpg
Wyświetleń:	613
Rozmiar:	78.3 KB
ID:	85806

  3. #3
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Masz frezy lub szlifierkę z odpowiednim kamieniem do gniazd zaworowych?
    Bez tego cała operacja może się zakończyć nie za ciekawie.
    Do tego chyba przydałoby jej się planowanie. Na zdjęciach nie wygląda to za dobrze ale oczywiście ciężko ocenić stan faktyczny po fotce.

    - - - Updated - - -

    No i kwestia prowadnic zaworowych. Nie są wybite?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Masz frezy lub szlifierkę z odpowiednim kamieniem do gniazd zaworowych?
    Bez tego cała operacja może się zakończyć nie za ciekawie.

    No i kwestia prowadnic zaworowych. Nie są wybite?
    Właśnie kupiłem pastę 1 i 0 do gniazd zaworowych. Była jeszcze 2 i 3-jka, ale gniazda jak i zawory bardzo dobrze wyglądają więc innych grubości ciernych nie potrzeba.

    Prowadnice nie są wybite, wszystko jest w jak nalepszym porządku. Luz w prowadnicach minimalny jest, ale to jest norma. Teraz zabieram się za szlifowanie gniazd razem z zaworami. Wcześniej oczywiście wyczyszczę zawory szczotką drucianą zamontowaną w wiertarkę jak i komory spalania ze szelkiego brudastwa.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Masz frezy lub szlifierkę z odpowiednim kamieniem do gniazd zaworowych?
    Bez tego cała operacja może się zakończyć nie za ciekawie.
    A to przyssawka i pasta nie starcza juz?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Drugi etap z głowy 3,5/h pracy, ale teraz zawory jak i komory spalania są cacy. Jutro zabieram się za szlifowanie gniazd. Jest mały problem ponieważ nie mam przyssawek, ale jakoś sobie poradzę. Poniżej fotki z drugiego etapu prac nad głowicą.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_172204.jpg
Wyświetleń:	590
Rozmiar:	70.2 KB
ID:	85827 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_172227.jpg
Wyświetleń:	673
Rozmiar:	88.0 KB
ID:	85828 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_173808.jpg
Wyświetleń:	546
Rozmiar:	89.6 KB
ID:	85829 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_173823.jpg
Wyświetleń:	460
Rozmiar:	101.3 KB
ID:	85830 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_173845.jpg
Wyświetleń:	3838
Rozmiar:	103.5 KB
ID:	85831

    - - - Updated - - -

    Uszczelniacze zaworów kupiłem takie, dwa komplety. Cena za komplet 14,11 PLN

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uszczelniacze_popychaczy.jpg
Wyświetleń:	346
Rozmiar:	53.8 KB
ID:	85841


    a pastę mam taką.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_191116.jpg
Wyświetleń:	867
Rozmiar:	81.4 KB
ID:	85840

    - - - Updated - - -

    Jakim sposobem zdjąć uszczelniacze zaworów??

  7. #7
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturR_1975 Zobacz post
    Właśnie kupiłem pastę 1 i 0 do gniazd zaworowych. Była jeszcze 2 i 3-jka, ale gniazda jak i zawory bardzo dobrze wyglądają więc innych grubości ciernych nie potrzeba.

    Prowadnice nie są wybite, wszystko jest w jak nalepszym porządku. Luz w prowadnicach minimalny jest, ale to jest norma. Teraz zabieram się za szlifowanie gniazd razem z zaworami. Wcześniej oczywiście wyczyszczę zawory szczotką drucianą zamontowaną w wiertarkę jak i komory spalania ze szelkiego brudastwa.
    Mylisz się.
    Niestety bez frezowania lub szlifowania, nie ma szans na dobrze zrobioną głowicę.
    Luz w prowadnicach też nie jest normą.
    Wybacz ale remont silnika, moim zdaniem, to jest operacja na otwartym sercu. I podobnej dokładności wymaga.
    Niestety tak przeprowadzona ,, renowacja głowicy'' to tylko partyzantka. Niewiele ma wspólnego z fachowością.
    Nie wróży to dobrze temu autku.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    A to przyssawka i pasta nie starcza juz?
    Oczywiście że nie.
    Od kiedy to niby starcza? Zapytaj jakiegoś fachowca od silników jeśli mi nie wierzysz.
    Pasta służy do dotarcia nowych ewentualnie regenerowanych( toczonych, szlifowanych) elementów. Tylko i wyłącznie.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Napisz lepiej jak wyjąć uszczelniacze zaworów a krytykuj później.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Oczywiście że nie.
    Od kiedy to niby starcza? Zapytaj jakiegoś fachowca od silników jeśli mi nie wierzysz.
    Pasta służy do dotarcia nowych ewentualnie regenerowanych( toczonych, szlifowanych) elementów. Tylko i wyłącznie.
    Wg. Mnie w tym przypadku wystarcza w 100%, gniazd nie wymienia wiec wystarczy je dobrze podocierac, frezowac to mozesz jak robisz kompletna regeneracje. Jesli wg Ciebie nie starcza to jak wytlumaczysz ze po drogach jezdzi cala masa samochodow w ten sposob robionych i nic sie z nimi nie dzieje? albo moze zadam inne pytanie, dlaczego samo docieranie nie starcza i na co wplywa? Jestem tylko ciekaw Twojej opinii.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Starcza w zupełności!! Wyciek nie był aż tak straszny, każdy mechanik mi to doradził. Problemem teraz jest jak zdjąć stare uszczelniacze zaworowe.

Podobne wątki

  1. Demontaż tylnej głowicy V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 18:07
  2. Planowanie głowicy TS 16V bez wyciągania zaworów - możliwe, robił ktoś?
    Utworzone przez wiluxx w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 09:04
  3. [GTV] Po wymianie zaworów na tylnej głowicy zalewa świece
    Utworzone przez Fatasso w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 22:33
  4. Demontaż głowicy 2.0 TS
    Utworzone przez Kazek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-05-2009, 14:31
  5. Demontaż głowicy w AR166 JTD
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2007, 10:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory