Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Problem z odkreceniem silnika elektrycznych dzwi

  1. #1
    ED
    Gość

    Domyślnie Problem z odkreceniem silnika elektrycznych dzwi

    witam mam problem z opuszczaniem prawej przedniej szyby. chodzila coraz wolniej i wolniej az wogole przestala sie ruszac, jednak silnik reaguje slysze tylko cyk jakby nie mial mocy podniesc czy oposcic szyby. wiec rozebralem cale dzwi i teraz moje pytanie: jest on przymocowany do systemu prowadnic jakims takim sworzniem i nie mam pojecia jak go odczepic moze ktos rozbieral juz ten mechanizm i moze mi pomoc??

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Z tego co widziałem na allegro to raczej musisz cały mechanizm wyjąć i dopiero wtedy się do silnika dobierzesz. Niestety sam tego nie robiłem i opieram się tylko na słabej jakości zdjęciu z aukcji takiego mechanizmu. Pozdrawiam.

  3. #3
    ED
    Gość

    Domyślnie

    wlasnie tu jest problem bo wydaje mi sie ze w calosci nie da sie go wyjac...jutro zamieszcze fotki moze wtedy bedzie latwiej to ocenic

  4. #4
    Robert70
    Gość

    Domyślnie

    A ja to wyciągałem , tyle że w 147 i nie wiem czy u Ciebie jest tak samo , ale w moje Alfie trzeba było wykręcić śruby mocujące silnik do konstrukcji drzwi i odczepić plastikową zawleczkę mocującą szybę i mechanizm opuszczania.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robert70 Zobacz post
    A ja to wyciągałem , tyle że w 147 i nie wiem czy u Ciebie jest tak samo , ale w moje Alfie trzeba było wykręcić śruby mocujące silnik do konstrukcji drzwi i odczepić plastikową zawleczkę mocującą szybę i mechanizm opuszczania.
    Alfa 147 to nie 166 i porównywanie wyjmowania mechanizmu z tych dwóch modeli nie ma żadnego sensu, bo różnice są spore i sugerowanie się mechanizmem z 147 nic dobrego nie przyniesie.

    ---------- Post dodany o godzinie 12:21 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:19 ----------

    Cytat Napisał ED Zobacz post
    wlasnie tu jest problem bo wydaje mi sie ze w calosci nie da sie go wyjac...jutro zamieszcze fotki moze wtedy bedzie latwiej to ocenic
    Nie ulega wątpliwości, że musisz najpierw wyjąć szybę, żeby wymontować mechanizm. Dodaj dokładne zdjęcia a coś Ci się postaram pomóc. Zresztą poszukaj na forum może już ktoś to robił.

  6. #6
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Nie ulega wątpliwości, że musisz najpierw wyjąć szybę, żeby wymontować mechanizm. Dodaj dokładne zdjęcia a coś Ci się postaram pomóc. Zresztą poszukaj na forum może już ktoś to robił.
    Tak, nie robiłem tego, ale przyglądałem się jak wyciągali mi szyby do przyciemniania. Powiedzial bym ze sprawa jest skomplikowana bo się chłopaki namęczyli z samą szybą.
    Ale spróbuj tam coś poszperać, u mnie też zanim wyjeli szyby silnik sprawiał wrazenie zamulonego i ospałego. Po tym jak wszystko złozyli do kupy szybki latają w dół i góre jak nowe.

    PS. To nie jest robota dla jednej osoby, wes kogoś do pomocy.

  7. #7
    mnap86
    Gość

    Domyślnie

    U mnie ostatnio w tylnych drzwiach szyba zjechala w dol... po zdjeciu boczka okazalo sie, ze bialy plastik ktory jezdzi po prowadnicy i na ktorym opiera sie szyba pekl na pol i spadl...

    Ile sie naprzeklinalem to szkoda gadac...

    Udalo mi sie go jednak, peknietego, na prowadnice zalozyc. Najwiekszy problem byl z ciegnem i jego prawidlowym zalozeniem na kolowrotek. Tutaj faktycznie przydalaby sie 3 reka i odpowiednio dlugie i cienkie a zarazem sztywne narzedzie.

    Ja bym go nie wyjmowal tylko zdjal boczek i obejzal jak wyglada prowadnica, plastik ktory po niej idzie i ciegno.. moze byc tak, ze ciegno spadlo z kolka i jezdzi miedzy kolkiem a jego osia... moze byc tez smarowanie prowadnicy... Szkoda rozbierac na darmo... bo z poskladaniem tego jest sporo roboty..

  8. #8
    oMULEc
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ED Zobacz post
    witam mam problem z opuszczaniem prawej przedniej szyby. chodzila coraz wolniej i wolniej az wogole przestala sie ruszac, jednak silnik reaguje slysze tylko cyk jakby nie mial mocy podniesc czy oposcic szyby. wiec rozebralem cale dzwi i teraz moje pytanie: jest on przymocowany do systemu prowadnic jakims takim sworzniem i nie mam pojecia jak go odczepic moze ktos rozbieral juz ten mechanizm i moze mi pomoc??
    Podbijam temat, bo mam podobny problem. Szyba w zimie chodziła coraz wolniej, aż teraz wreszcie przestała się otwierać. W silniczku słychać próbę pracy i odcięcie takie jak przy zbyt dużym oporze (ktoś kiedyś wsadzał głowę i domykał szybę?)

    Dobrałem się do boczka, zdemontowałem wszystko. I teraz mam delikatny problem, bo jak popatrzyłem to nijak nie mam koncepcji jak wyciągnąć mechanizm i/lub szybę. Odpaliłem eLearn i niby wszystko wyjaśnione, ale nie bardzo wiem jak to zrobić.

    Załącznik 25494

    eLearn pokazuje taki schemacik i opis: 1. Zamocować szybę w podniesionej pozycji; 2. odkręcić mocowanie górnej szyny poprzecznej; 3. odkręcić dolną prowadnicę poprzeczną; 4. odkręcić mechanizm napędu; 5. elektrycznie podnieść szybę do góry (mimo pkt.1, czego nie rozumiem...); 6. wyjąć mechanizm napędu z drzwi

    Jak widzę gabaryty całego mechanizmu i szkielet wewnętrzny drzwi, to nie wyobrażam sobie wyciągnięcia tego - ktoś to trenował? Przechylić jakoś, coś najpierw, jakiś sposób?

    Będę wdzięczny za podpowiedź.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Demontaż podnośnika szyby w drzwiach przednich:
    - zdjąć tapicerkę drzwi, odkleić folię,
    - lekko opuścić szybę i odkręcić mocowanie szyby do szyny (2 śrubki),
    - podnieść szybę i zablokować (haczyk z drutu),
    - odkręcić 2 śruby prowadnicy na dole,
    - odkręcić śruby mocowania przekładni do drzwi,
    - opuścić górną prowadnicę sterując napędem (jak przy opuszczaniu szyby - trzeba mieć podpięty panel z przełącznikami),
    - rozpiąć wtyczkę od silnika,
    - wyjąć cały mechanizm.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 2,4jtd 2002r
    Postów
    105

    Domyślnie

    Wymieniałem razem z ojcem cały podnośnik w 166 po prawej stronie i jest mniej więcej tak jak mówi stanlizak. Nie miałem haczyka więc ojciec przydał się do trzymania szyby.
    Nie pamiętam dokładnie ale skoro taki mechaniczny imbecyl jak ja poradził sobie z bym zadaniem, to nie jest to trudne.
    Pamiętam jednak, że musiałem sterować mechanizmem szyby tak by "nożyce" były zaciśnięte przez wyjęciem szyby.

Podobne wątki

  1. dołożenie elektrycznych szyb tył 156 sw (problem)
    Utworzone przez piotr17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 15-10-2014, 23:22
  2. Centralny,dzwi kierowcy mały problem....
    Utworzone przez Lord1988_rr w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 21:04
  3. trudnosci z odkreceniem sruby miski olejowej
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-04-2012, 09:24
  4. Problem z odkreceniem świec żarowych
    Utworzone przez sebaaaaaaaa w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 21:49
  5. Problem z odkreceniem piast...
    Utworzone przez Krysss_88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-08-2009, 16:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory