Nie wiem co masz na myśli pisząc nie chce się łączyć z samochodem. Łączysz się z konkretnym sterownikiem (a nie z samochodem), a ich jest wiele do wyboru. Tylko jeśli wybierzesz sterownik ABS lub xenon to masz się połączyć z adapterem typ1 i dopiero się łączysz, w innych przypadkach używasz ELMa bez adaptera i też dopiero wtedy się łączysz.
witam posiadam elm 327 i nie mogę się połączyć potrzebny jakiś klucz a za bardzo nie wiem o co chodzi pomoże ktoś
Rozumiem że pytasz o używanie właśnie z FES/MES. Jeśli tak to z tego co pamiętam (instalowałem ze 2 lata temu u siebie, od tego czasu tylko nadinstalowuje nowsze wersje) klucz jest potrzebny tylko jeśli chcesz używać w pełni funkcjonalnej wersji, a do takiej musisz dokupić licencję (ok 250zł, jest polski dystrybutor, PMFactory). Bez wpisywania klucza masz wersję okrojoną, nie da się wszystkiego nią zrobić. Więcej info tu: http://www.multiecuscan.net/Default.aspx i/lub w pdfie dołączonym do programu. Wg pdf-a skonfiguruj sobie odpowiednio port pod którym będzie widoczny Twój ELM - wszystko jest krok po kroku opisane. Przy podłączaniu do auta kolejność - na zgaszonym silniku wtykasz adapter, wtedy dopiero odpalasz laptopa, później stacyjkę i łączysz się z programu. Odwrotnie przy rozłączaniu, inaczej potrafi auto wywalić błąd np. ABSu, który zaś później trzeba kasować (sam też się skasuje ale trzeba pojeździć trochę). Pewnie w tym wątku, jak i innym (Interfejsy Diagnostyczne) znajdziesz dużo przydatnych informacji, doczytaj sobie.
Ciśnienie doładowania:
Ciśnienie paliwa:
Korekty:
Masa powietrza:
Obroty + Dawka ogólna + Korekty:
Wygląda wszystko OK prócz wtryskiwaczy... Pierwsza minuta na wykresie: "korekty" była w okolicy biegu jałowego później jazda z lekkim gazem Czwarty wtryskiwacz prawdopodobnie do wymiany czy raczej zacząć od klapek zawirowań??
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
czy coś się dzieje niepokojącego?
z logami coś nie halo, jakieś dziwne wahania odczytów są
Wahania odczytów to raczej wina mojego interfejsu lub konfiguracji. Na mojej 156 mam tak samo. Co drugie odświeżenie niektóre parametry są zerowane.
Co do niepokojących objawów, to auto potrafi czasem zakopcić.. Ponoć na biało. Na czarno raczej nie da rady z DPF-em? Przyspieszy to raczej jego zapychanie?
Podczas jazdy z lekkim gazem korekty na 4 wtrysku oscylują w granicy od +2 do +3mg, natomiast na 1 i 3 wtrysku dobijają w okolice -1,5.. Jeśli dobrze rozumiem, to 4 wtrysk ma problem i nadrabiają to wtryski 3 i 1 lub 3 i 1 mają problem a nadrabia to wtrysk 4?
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Nie obraź się, ale takie logi to nadają się do wyrzucenia. Nie wiemy jak jechałeś, czy gaz do oporu, czy nie (a raczej nie, bo dziura w doładowaniu świadczy o tym, że odpuściłeś gaz). Każdy wykres zupełnie co innego pokazuje.
Inna sprawa, że takie rzadkie próbkowanie + błędy twojego interfejsu to potęguje pogorszenie możliwej interpretacji logów. U mnie przy prawidłowo zrobionych próbach drogowych próbkowanie co 1,5 sekundy spowodowało, że nie dało się odnaleźć uszkodzonego przepływomierza.
Kolejna sprawa - obok wykresów należy załączać pliki csv.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 10-12-2013 o 10:47
Wszystkie logi były robione osobno. Muszę ogarnąć swój interfejs, bo tak jak piszę coś tam jest nie halo. Nie wiem czemu ale przy pełnym bucie nie aktualizowało korekt z wtryskiwaczy... cały czas stały nieruchomo.
Wracając do tematu korekt, w E46 2.0D 150KM korekty od -3 do +3 mg uznaje się za maksymalne, powyżej wtrysk trup... Jak to wygląda w 159 1.9JTDm 150KM? Zostało to już rozszyfrowane?
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF