Paliwa premium nie zawierają bio dodatków (podobno). I jak kolega wyżej napisał to statoil w standardowym paliwie musi mieć dodatek bio dzięki Unii
Paliwa premium nie zawierają bio dodatków (podobno). I jak kolega wyżej napisał to statoil w standardowym paliwie musi mieć dodatek bio dzięki Unii
Wystarczy. Szukam punktu zaczepienia, żeby dowiedzieć się czegoś dodatkowo. Importujemy do Polski ponad 90% paliwa z Rosji. Połowa pozostałego importu to import właśnie ze Schwedt. Szkoda, że ciężko się grzebie, żeby doszukać się jakiś szczegółów.
BTW. zgodnie z rozporządzeniem (teraz nie mogę znaleźć dokładnie numeru) w każdym sprzedawanym w Polsce paliwie musi być >7% bioestrów.
Kolego nie ma tu żadnej logiki, to tak jak platforma trąbiła o prywatyzacji i wyprzedawaniu Polskiego majątku w ręce prywatne które o niego lepiej zadbają, a efekt jest taki że nie mają skąd brać podatków, wszystko wyprzedane, więc sięgaja do naszej kieszeni, mandaty, 67 lat pracy i niebawem zamach na ofe.
Wracamy do motoryzacji i twojej logiki odnosnie stacji paliw na PKS, MPK, Poczcie czy gdzie tam jeszcze. Sprawa wygląda tak że wydawcy paliwa dochodzą do porozumienia w sprawie kradzieży, argumentując to np. ten Ch..j mało nam płaci to sobie zrekompensujemy, a paliwo takie drogie... Braki paliwa uzupełniają czymkolwiek, przez co paliwo jest fatalnej jakości. Własciciel nawet gdyby barwił paliwo nic nie wskóra. Nie które rafinerie do hurtowych odbiorców wysyłają własne składy z własnymi lokomotywami, ponieważ dochodziło do kradzieży paliwa w drodze z rafinerii do odbiorcy.
- - - Updated - - -
Fakt, w instrukcji VW jest wzmianka o stosowaniu uszlachetniaczy jako osobnych dodatków do paliwa kupowanych na stacjach paliw, ale nie ma mowy o paliwie z większą liczba oktanową czy cetanową. Ponieważ to jest czysty marketing sieci paliwowej i wyrywanie sobie na wzajem klientów. Każdy może nazwać "benzynę 98 oktanową" jak chce i co ciekawe nowa nazwa może nie zobowiązywać do ilości oktanów. Jak zatankuje verve to nie mówię że tankowałem 98, prawda?
W niedziele tankowałem w Wiedniu po 1,27 ojro za litr. Biorąc średni kurs euro po 4.15 daje nam to 5,27zł za litr i nie było to paliwo ze stacji samoobsługowej gdzie jest jeszcze tańsze a przy dość ruchliwej ulicy na stacji BP. Zawsze tankuję na tej stacji i robię więcej km i silnik jakoś ładniej pracuje w porównaniu do paliw typu "premium" sprzedawanych u nas w Polsce.
PS. większość stacji w zachodniej Słowacji zaopatruje się w paliwo właśnie w Austri z rafinerii Schwechat